April 11, 2012

Kembali ke Kapar~!!!

Dah lama aku tinggalkan kapar...rindu wooo...7 tahun aku duk kat sana...lepas pindah ke perak ade jugak aku ke kapar. dan yang terbaru last year..ade wedding kwn kakak aku...

Sabtu lepas 7 April 2012 aku n family aku pergi kapar balik..sbb ade wedding anak jiran @ kawan aku kat sana...muda 2 tahun dari aku..tp dh kawin..huhuuuhuu..aku bile lg? Bertolak lepas sarapan pagi dalam pkul 9. smpai kat rumah pengantin dlm pkul 11.30...


Makanan time tu superb...ada daging masak sambal kicap, sambal tempe goreng (wajib utk org jawa), kari kambing,jelatah,arca buah, side dish ade bubur, jeruk, cendol, aiskrim..mmg best la..

abis makan rehat dulu.mak n abah jumpe member lama..sembang2 la..aku cari gak member lama tp x de pn...pkul 1 lebih family aku dah nak gerak balik.tp kakak aku n husband die xmo balik sbb nak g jalan KL. mula2 aku naik keta ngan kakak aku tp disebabkan diorg nak g KL aku naik keta abah. kak lang, ijad & adi nak ikut. aku x de der nak ikut..dah naik bosan ngan KL dah..

On the way balik mak aku nak singgah pantai remis.. dulu pantai remis hodoh giler...x best langsung,.skrg ni dah best..siap ade institusi latihan lg kat dalam tu...kat situ ade org jual2 siput-siputan sarawak...aku ada snap beberapa gambar kat sana..

ibu & memey

memey & putingnye

siput-siputan

kerang bulu..memamg berbulu..

mentarang
mentarang after zoom

lala yg suke meludah


siput sedut 
kakak aku beli kerang bulu, mentarang dgn kerang biasa..mak aku beli mentarang dgn kerang biase je...tp aku x rasa lagi mentarang tu...kalau mak aku masak nanti aku snap gambar..

Ape2 pn aku suka dpt balik ke kapar..kapar dah banyak berubah..aku rasa kapar bukan pekan lagi tp dah macam bandar kt Klang..mcm2 dah ade kat ctu..dah makin maju...


P/S: rindunye bile ingat balik kenangan masa duk kat kapar...tp kalau duk kapar kulit aku kompem gelap balik sbb berjemur kat pantai je...huhuhuh

2 comments:

  1. bestnya nak gi kak la..dulu akak keje kat jln meru..dekat la tukan dengan kapar..pantai remis kat mn nak gi jugak la..mcm best je..murah tak siput-siputan dia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dekat sgt la meru ngan kapar tu...sy suka g pasar pagi kat meru...nnti jumpa mak mah (mak adlin aman ramli) jual kraf tangan...murah jgk la..kerang sekilo RM3..mentarang sekilo RM5, yg lain x sempat tnye...

      Delete