March 30, 2012

Menjadi Tukang Kunci a.k.a tukang kunci terjun

Baru lepas pindah rumah...gigih angkat barang dgn eva..ok, trip yang terakhir untuk angkat barang2...smpai je depan pintu, buka pintu dgn gayanya...pintu x boleh buka...seems like pintu terkunci dr dalam...demmit..tapi tombol boleh pulas plak..if terkunci dr dalam mesti x boleh nak pulas pn tombol tu...

gigih aku dgn eva duk membuka pintu tu..dekat setengah jam la aku n eva menggodek tombol pintu tu...jalan penyelesaian time tu aku rase 1 je..pecahkan je tombol ni..tengah kitorg duk menggodek, jiran depan rumah (married) pn balik...husband die tanya, terkunci ke? die pn volunteer nak tolong...wife die menonong je masuk x tegor2 kitorg...biarla..hubby ko yg volunteer ..bkn kitorg mintak..


Actually ms kitorg angkat barang, bertembung la dgn sorg mamat ni..muka mmg la hensem...wangi plak tu bak kata eva..rupanye jiran sebelah rumah...Time jiran depan duk gigih menghancurkan  membuka tombol, mamat sebelah buka pintu, time tu eva mmg dpn rumah die...then die pn tanya

Abg hensem : Kenapa?x boleh masuk ke?

eva: haah, tombol rosak

Abg Hensem: pintu ape?pintu papan?

Eva: haah pintu papan.

*********END*******

Then die masuk balik rumah die, tutup pintu siap "TAPP" kunci lg...cilanat..muka hensem tp x nak tolong..ok die x termasuk dlm carta hit era abg hensem aku.

Lepas sejam acara pecah rumah dilakukan, akhirnya tombol berjaya dipecahkan. Jiran yg dh tolong aku tu die suh la beli tombol baru x pn bgtau kat owner rumah. So kitorg pn pikir, baik beli tombol sendiri...tgu owner ntah bile nak buat..

semalam aku baru tukar tombol..mintak tolong kengkawan laki sume duk bz (alasan je padahal diorg pn x tau tukar kekdahnye...hehehe)  sama la dengan en boyfren iols tu. Dengan kudrat seorg wanita aku berjaya menukar tombol berkenaan..(Tu pun aku tanya kat pak cik google) terjumpa la link ni. BTW, thanks kat yati n husband yang volunteer nak tolong tp xpe la..x cuba x belajar kan?

P/s: skrg aku nak buka kedai khidmat menukar tombol pintu...hehehehe

2 comments: