January 29, 2011

Aku & kerja

* * * * * * * * * * * * * * * * * *
"Ringx2" Telephone berbunyi (sambil nyanyi lagi wonder pet)

Aku: Hello?

Bos: Awak masuk bilik saya sekejap.

Aku: Baik bos. (Mati aku)

30 saat kemudian... Knockx2 (Konon...padahal main masuk je)

Aku: Ye bos? Bos nak jumpe saya ke?

Bos: Ye  masuk...Mana surat yang saya mintak awk buat td? Dah siap ke belum?

Aku: Errrr....errr... belum bos....

Bos: Ape ni? Dari pagi tadi saya suruh awk buat sampai sekarang x siap2 lagi? kejap lagi saya nak pergi meeting, dan surat tu saya perlukan untuk meeting nanti.

Aku: Maaf bos, saya x sengaja. Bos bagi saya 15 minit saya akan siapkan surat tu.

Bos: Dah2..saya nak awk siapkan surat tu sebelum pukul 1. Kalau x......

Aku: Kalau x ape bos?

Bos: Kalau x saya kahwinkan awk dengan anak lelaki saya?

Aku:  (WTH????).....ok bos saya buat sekarang...

Sambil pandang ke arah jam...mampus aku sekarang 12.50...maknanya lagi 10 minit....demm...aku x nak kahwin ngan anak lelaki die...even dengan tukang kebun die pun aku x nak..aku x nak ade kaitan ngan die dalam idup aku...

Akhirnya surat tu aku berjaya siapkan sebelum pkul 1...maknenye x la susah mne pun nak buat surat tu..aku je yang malas nak buat...dan ini adalah happy ending sebab aku x jd anak hantu menantu die..

* * * * * * * * * * * * * * * * * *
Dari dialog kat atas tu la kan...korang rasa aku kerja ape?boleh teka x?Ok..aku bagi 5 saat untuk korang teka....5....4....3....2....1.....tetttttt masa dah tamat...dapat x?? 

Aku adalah Security Secretary@PA@Setiausaha....ape kejadahnye setiausaha malas nak buat surat??Tu la aku...buat benda lain aku expert kalau tang buat surat mmg aku failed...

Ape jadi ye kalau aku pakai mcm dalam gambar nie?

Orang cakap kalau jadi PA ni mesti nak ngorat bos..aku nak ngorat ape kejadahnya...Bos aku perempuan..dah songsang lain le kalau aku ngorat die...So banyak susah dan senang la kalau dapat bos perempuan ni...Bos perempuan menjengkelkan cerewet?Ya..tu x boleh disangkal lagi...Bos aku ni pun mmg cerewet giler lagi2 kalau angin monsun die datang...kalau buat surat tu 5 6 kali tukar...Tu kalau datang angin monsun die...tp kalau datang baiknya, aku rse mcm nak buat chicken dance je...mana tak nya..cuba bayang kan...org lain rehat pukul 1-2 petang...tp aku 12.45-2.30 (saje besarkan supaya korang nampak)....hahaha...tp die rilek je..walaupun aku naik opis kul 2.30 siap bwk mekdi depan die pun die ok lagi..

Tu la kehidupan aku sejak 1 tahun 7 bulan yang lalu..lepas aku dpt offer kat salah sebuah syarikat GLC (nama syarikat kene rahsiakan nnti kantoi)..Seronok ke jadi setiausaha ni? Ade seronok, ade x nya...yang seronok bila tengok calendar tarikh tu 25hb..25hb??kenape plak dengan 25hb??ape lagi..gaji la..boleh g berjimba di shopping complex....Ade lagi satu aku suka...boleh buat blog kalau x de keje...:)


p/s: Jangan tiru aksi ini~!!


No comments:

Post a Comment